در مقاله بازاریابی چریکی و دیجیتال از تعریف زیر برای بازاریابی دیجیتال استفاده کردیم:بازاریابی دیجیتال استفاده هوشمندانه از ابزارهای فضای دیجیتال برای دستیابی به اهداف بازاریابی از پیش تعیین شده است.براساس این تعریف ، ابتدا باید از ابزارهای عملی در این زمینه آگاه باشیم. این ابزارها را می توان به 12 دسته کلی تقسیم کرد.1. ابزارهای جستجوگرهاکنسول را جستجو کنید تا ورودی ها ، صفحات با بیشترین بازدید ، لنگر انداختن و غیره را تجزیه و تحلیل کنید. وب سایت شخصیابزاری مانند Moz ، Semrush ، Ahref، Majestic، Thehoth و غیره برای تجزیه و تحلیل وضعیت سایت های افراد دیگر و کسب اطلاعات مانند بک لینک ، دامنه ها ، شبکه های اجتماعی و غیره.ابزار تست Eskima برای بررسی کاربرد صحیح کدهای Eskima در سایتابزارهای سازنده لینک UTM مانند Builder URL Builder برای تحلیل دقیق سایتهای وب سایت از کانالهای مختلف2. ابزار بازاریابی ایمیلیکی از بهترین ابزارها برای بازاریابی ایمیل ، mailchimp است که روزانه یک میلیارد مایل ارسال می کند.یکی از ابزارهای ایرانی در این زمینه سرویس بازاریابی ایمیل
[عکس 1476×711]