این بازاریابی که پدران زیادی پیدا کرده اند و همه تدریس می کنند چیست؟یک انجمن بازاریابی مخفی به نام “انجمن بازاریابی آمریکا“این انجمن در سال 1935 تعریف بازاریابی داد و آن را در سنین مختلف به روز کرد. تعریف این انجمن در آن سال تحت تأثیر بازار کالا بود که بیشتر کارخانه ها را شامل می شود:“بازاریابی اجرای فعالیتهایی در محیط کسب و کار است که جریان کالا و خدمات را از تولید کننده به مصرف کننده هدایت می کند.”با گذشت زمان ، جوشوا ایده ایجاد ارزش و ارزش را در تجارت باز کرد. کلمه مشتری جای مصرف کننده را گرفته است و ارتباط با مشتری برجسته تر شده است. پنجاه سال بعد ، در سال 1985 ، این تعریف تغییر یافت:“بازاریابی یکی از وظایف سازمانی و مجموعه ای از فرآیندهای مرتبط با ایجاد ارزش است ، دانستن در مورد این ارزش و تحویل آن به مشتریان. بازاریابی همچنین شامل مدیریت ارتباط با مشتری به گونه ای است که به نفع سازمان و ذینفعان آن است.”با پیشرفت دنیای دیجیتال و افزایش رقابت برای تجارت ، شکاف بین این دو مفهوم احساس شد. در سال 2004 ، این تعریف به شرح زیر اصلاح شد:“بازاریابی فرایندی است برای طراحی و اجرای
[عکس 1512×1134]

مشاهده مطلب در کانال